Nimelt kasutatakse mõlemaid metalle katalüüsneturalisaatorites, mis aitab kontrollida auto heitgaasidest sisalduvate ohtlike ainete hulka. „
Plaatinat kasutatakse diiselautode puhul,
pallaadiumit aga bensiiniautode puhul,“ ütles ETF Securities uuringute juht Mike McGlone.
„
Volkswageni skandaal on tekitanud diiselautode suhtes negatiivseid meeleolusid, millest saavad tõenäoliselt kasu bensiinil sõitvad autod,“ lisas ta.
Eelmisel reedel tabas Volkswagenit skandaal, kui
USA keskkonnaamet leidis, et autohiid on petnud heitgaaside näitudega, kasutades selleks spetsiaalset tarkvara. Leiti, et Volkswageni tarkvara abil oli testide ajal diiselautode heitgaaside näit tegelikkusest kümneid kordi väiksem. Kuna rikkumine on tõsine, algatas USA keskkonnaamet Volkswageni vastu juurdluse ning ähvardab 18 miljardi dollarilise trahviga.
Kolmapäeval jõudsid plaatina hinnad päeva lõpuks kuue aasta madalaima tasemeni. Pallaadiumi hinnad tõusid aga kahe kuu tippu.
„Enne Volkswageni skandaali vähenes Euroopas huvi diiselautode vastu, peamiselt heitgaaside hulkade ja bensiini hinnalanguse tõttu,“ ütles McGlone. Skandaal aga süvendab praegust trendi ning võib tema sõnul vähendada diiselautode nõudlust ja suurendada bensiiniautode nõudlust. „Seega on vaja rohkem pallaadiumi,“ ütles ta.
Plaatina untsihind kaupleb praegu 934 dollari juures, pallaadiumi untsihind aga 643 dollari juures.